زمان تحویل اولین سری واحد‌های نهضت ملی مسکن مشخص شد

اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به زمان تحویل اولین سری از واحدهای نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت که از نیمه دوم امسال، این واحدها به صاحبانشان تحویل داده می شوند.

آقای نیکزاد همچنین در جمع خبرنگاران چنین گفت: یکی از دلایل تسریع در ساخت و ساز پروژه های ساختمانی این است که پیمانکاران ناچار هستند هرچه سریع تر واحدهای مسکونی مورد نظر را تکمیل کنند و به متقاضیان تحویل دهند. با توجه به افزایش قیمت نهاده های تولید، تعلل و تاخیر برای پیمانکاران به صرفه نخواهد بود.

وی در ادامه چنین گفت: در استان قم که پروژه نهضت ملی مسکن آن، به دست بنیاد مسکن سپرده شده است، با شروع نیمه دوم سال ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید و به متقاضیان تحویل داده می شود. در ضمن استان های دیگری مثل هرمزگان، اصفهان و آذربایجان شرقی نیز تا نیمه دوم امسال، طرح نهضت ملی خود را به اتمام خواهند رساند.

آقای اکبر نیکزاد چنین اشاره کرد: ظرف امسال حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک تر خواهیم ساخت. همچنین حدود ۴۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین و مستضعفین می سازیم که با همکاری بنیاد و کمینه امداد امام خمینی(ره) صورت می گیرد. سرعت اجرای این پروژه ها نیز بسیار بالا و مطلوب است. هر یک از این واحدهای مسکونی بین ۶۰ الی ۱۰۰ متر مربع مساحت دارند.

پرداخت تسهیلات جهت بازسازی و ترمیم واحدهای مسکونی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور دستور داده است که تسهیلاتی به رقم ۱۵۰ میلیون تومان برای ترمیم و بازسازی واحدهای مسکونی شهرهای اندیکای خوزستان، بندر امام خمینی و چهارمحال و بختیاری تعلق بگیرد که ظرف ۳ روز آینده تامین خواهد شد و روند ترمیم و بازسازی این واحدها نیز سرعت خواهد گرفت.

به دلیل همکاری دولت و دیگر دستگاه های اجرایی، خدا را شکر، قیمت زمین برای ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن رایگان درآمده است و سازمان نظام مهندسی نیز خدمات خود را برای ساخت این واحدها تا ۵۰ درصد تخفیف می دهد. همچنین پروژه های مذکور برای کسب جواز ساخت از شهرداری بین ۳۰ تا ۵۰ درصد تخفیف می گیرند.

پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی برای بهسازی خانه های روستایی

اکبر نیکزاد، ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید نمود: احتمال بسیار قوی، تا آخر همین هفته دستور پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی برای بهسازی خانه های روستایی به بانک ها ابلاغ می شود. تا همین ۱۷ سال پیش، تنها ۷ درصد از خانه های روستایی در برابر بلایای طبیعی مقاوم بودند اما با اجرای طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد خانه های روستایی در برابر مخاطرات طبیعی مقاوم شده اند. تخصیص این تسهیلات بانکی می تواند به سرعت اجرای طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی کمک کند.

جهت ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن، بودجه ی ما در قالب اعتبارات ملی بیش از ۱۱۰۰ میلیادر تومان است که مجلس نیز با تخصیص بودجه ۳۱۰۰ میلیارد تومانی جدید برای بازنگری در طرح هادی روستاها موافقت کرده است. تمام این مبلغ میان ۳۱ روستا تقسیم خواهد شد و به طور میانگین برای هر استان، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده می شود.

با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمان، دولت موافقت کرده است که پیمانکاران نرخ ساخت واحدهای مسکونی را تعدیل کنند و جلساتی برای تعیین قیمت جدید تشکیل شده است. اما باید توجه داشت که با توجه به قدرت خرید مسکن که پایین است، نمی توان هزینه ها را خیلی بالا برد.

 

ارسال دیدگاه برای %s

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *

دو × پنج =

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
[fbcomments]