وال پست چیست ؟

وال پست یا وادار، عضوی با مقطع فولادی یا بتنی است که به منظور مهار حرکت خارج از صفحه دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. وال پست، عملکرد سازه در برابر بارهای دینامیک نظیر باد و زلزله را تقویت می‌کند. در این مقاله، به معرفی کاربردها، انواع، اتصالات و الزامات اجرایی وال پست یا وادار می‌پردازیم.

 

وال پست چگونه از تخریب دیوار در هنگام زلزله جلوگیری می‌کند؟

هدف اصلی اجرای وال پست ، جلوگیری از تخریب دیوار در هنگام زلزله است. البته این به معنای ترک نخوردن دیوار در صورت اعمال بارهای لرزه‌ای نیست. وال پست با کاهش طول آزاد دیوار و فراهم کردن امکان جابجایی جانبی، صلبیت سازه را کاهش می‌دهد. به این ترتیب، عملکرد دیوار در برابر بارهای لرزه‌ای (دینامیک سازه) تقویت می‌شود.

استفاده از تور فایبرگلاس جهت مسلح سازی وال پست

در آیین نامه جدید نظام مهندسی کلیه مجریان ساختمانی موظف هستند وال پست ها را با تور فایبرگلاس 110 گرم مسلح کنند .ولی متاسفانه دیده شده تعدادی از سازندگان به جای استفاده از تور فایبرگلاس 110 گرم از تور فایبرگلاس سبکتر مثل 75 گرم به دلیل قیمت پایینتر استفاده می کنند که این کار تبعات منفی و زیانباری در پی خواهد داشت .

تور فایبرگلاس مناسب

توری فایبرگلاس مناسب جهت مسلح سازی وال پست ،  تور فایبرگلاس 110گرم میباشد .

توجه کنید که تور فایبرگلاس 110گرم استاندارد باید دارای مشخصات زیر باشد :

  • عرض 1 متر
  • طول 100متر
  • چشمه  4 میلیمتر

مجموعه تورنیا با در اختیار داشتن کاملترین انبار انواع تور فایبرگلاس ، می تواند نیاز شما سازنده محترم را در زمینه ساختمان سازی و مسلح کردن وال پست مرتفع سازد .

همچنین این مدل توری در عرضهای مختلف بر اساس نیاز و نوع کاربرد شما قابل سفارش می باشد .

 

 

ارسال دیدگاه برای %s

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *

یک × چهار =

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
[fbcomments]