عایق رطوبتی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

عایق رطوبتی را می توان پوشش هایی تعریف کرد که با ترکیبات گوناگون، به منظور حفاظت در برابر آب و رطوبت ساخته می شوند. استفاده از عایق رطوبتی در تمامی مکان هایی که در معرض آب قرار دارند الزامی است. پشت بام، سرویس بهداشتی و حمام، استخر و … از جمله مکان هایی هستند که عایق بندی حتما باید در آن ها انجام شود. نفوذ رطوبت در ساختمان می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند زنگ زدن فلزات، رشد کپک و قارچ ها، یخ زدگی سازه ها و …. شود.

در صورت استفاده از عایق رطوبتی ، دیگر مشکلاتی مانند نشت و یا ترکیدگی لوله نمی تواند خسارات زیادی به ساختمان وارد کند. پیدا کردن راه حلی برای مقاوم سازی ساختمان ها در برابر آب و رطوبت، از زمان های گذشته همواره یکی از مشکلات انسان ها بوده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، امکانات گسترده تری برای عایق کردن ساختمان و سازه ها وجود دارد.

تور فایبرگلاس جهت مسلح سازی عایق رطوبتی

همانطور که گفتیم استفاده از پوشش های سطحی جهت عایقکاری و ایزولاسیون بصورت گسترده ای در اعضای مختلف سازه ای رایج است . این مواد معمولا در دو یا چند لایه روی سطح اجرا شده و عمر مشخصی دارد و عوامل محیطی می تواند به مرور زمان موجب تضعیف و از بین رفتن این پوششها شود.

با کمک تکنولوژی های نوین می توان عایق های سطحی را نیز همانند بتن مسلح نمود تا کیفیت و دوام بالاتری داشته باشد .

یکی از این محصولات نوین برای مسلح سازی عایق های سطحی تور فایبرگلاس است.

تور فایبرگلاس محصولی کار آمد است که بصورت کامپوزیتی و از الیاف شیشه، همراه با مواد پایه پلیمری و الیاف شیشه که بعنوان تقویت کننده مواد پلیمری می باشد، تولید می شود.

وظیفه مش(تور) فایبرگلاس مسلح نمودن انواع مواد عایقکاری و پوشش های ایزولاسیون روی سطوح مختلف مانند استخرها و مخـازن و سطوح بتنی و بام است.

به سبب طـراحی خاص مش فایبرگلاس، این محصول تحمل فشارهای هیدرولیکی بسیـار بالایی را دارا می باشد. برای تقویت و مقاوم سازی سازه، بسیارکاربردی و مناسب است.

مش فایبرگلاس، استحکام، مقاومت کششی و فشاری و خمشی را فوق العاده بالا برده و می توانـد به راحتی گوشه ها و کنج های دور از دسترس را پوشش دهد. با توجه به این خاصیت ویژه، نقش به سزایی در اجرا با انواع مـواد آب بنـدی استخر در نواحی ماهیچه و محل تلاقی دیواره و کف استخر دارد.

انواع تور فایبرگلاس مناسب

توری فایبرگلاس مناسب جهت مسلح سازی عایقهای رطوبتی ، تور فایبرگلاس 60 گرم و تور فایبرگلاس 75گرم میباشد

توجه کنید که تور فایبرگلاس 60 گرم استاندارد باید دارای مشخصات زیر باشد :

  • عرض 1 متر
  • طول 100متر
  • چشمه بین 2/8 تا 3 میلیمتر

همینطور تور فایبرگلاس 75 گرم استاندارد نیز باید دارای مشخصات زیر باشد :

  • عرض 1 متر
  • طول 100متر
  • چشمه بین 3/8 تا 4 میلیمتر

تفاوت میان این دو نوع توری بستگی به نوع عایق مورد استفاده دارد :

در مورد عایقهای دوجزئی(ترکیب پودر و چسب) معمولا از توری فایبرگلاس 75 گرم استفاده می شود .

ولی برای عایق های پلیمری معمولا از توری فایبرگلاس 60 گرم استفاده می شود . به این دلیل که قیمت عایقهای پلیمری نسبتا بالاتر است و توری 60گرم چشمه های ریزتری در مقایسه با توری 75گرم دارد و به این ترتیب پوشش دهی سریعتر و  با مصرف مواد کمتری صورت می گیرد .

مجموعه تورنیا با در اختیار داشتن کاملترین انبار  انواع تور فایبرگلاس ، می تواند نیاز شما تولید کننده و مجری محترم را در زمینه عایق های رطوبتی نسل جدید مرتفع سازد .

 

 

ارسال دیدگاه برای %s

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *

4 + دوازده =

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
[fbcomments]