شرایط تولید توری فایبرگلاس ایرانی

توری فایبرگلاس از نخ الیاف شیشه بافته می شود. برای تولید توری فایبرگلاس ایرانی اولین موضوع وجود نخ هایی هست که از شیشه ساخته شده اند چرا که الیاف فایبر گلاس از شیشه مذابی که تبدیل به نخ شده اند بافته می شوند.

تولید این نخ نیاز مند یک کوره مذاب است؛ احیا این کوره ها بعد از هر بار تولید نیاز مند تکنولوژی خاصی است که در انحصار چند کشور محدود مثل چین، روسیه و آلمان است.

کشور چین تقریبا 50 درصد سهم بازار از تولید فایبرگلاس را دارا است. سالانه میلیون های متر مربع توری فایبرگلاس از کشور چین به تمام دنیا ارسال می شود.

تولید توری فایبرگلاس ایرانی و سپس ساخت تجهیزات بافندگی توری در کشور می تواند نیاز به واردات این نوع از توری ها را رفع کند.

راهکار های تولید توری فایبرگلاس ایرانی

اولین راهکار جهت تولید این مش های فایبرگلاس ایرانی در ایران در ابتدا استفاده از مخلوط پلی استر با فایبرگلاس به نظر می رسید تا به این صورت نیاز به واردات گسترده الیاف شیشه نصف گردد چرا که الیاف پلی استر در کشور تولید می شود ولی کیفیت پایین این توری ها و شعله ور شدن آنها در حریق، موجب شد که عملا این نوع از توری های تولید داخل نتواند با نمونه های خارجی رقابت نماید.

اقدامات انجام شده برای تولید توری فایبرگلاس ایرانی

در حال حاضر دو کارخانه در ایران درصدد تولید الیاف فایبرگلاس می باشند و با راه اندازی آنها میتوان خوشبین بود که کارخانه جات بافندگی با وجود نخ فایبرگلاس اقدام به تولید توری فایبرگلاس نمایند.

البته در بافندگی این مش های فایبرگلاس طراحی و ساخت تار و پود های فایبرگلاس در هم دیگر بسیار مهم است. نباید به کشیده شدن نخ تار این نخ از کل توری جدا شود.

قیمت توری فایبرگلاس

ارسال دیدگاه برای %s

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *

7 + 18 =

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
[fbcomments]