تعریف توری وال پست فایبرگلاس  :

وال پست  فایبرگلاس در طول های مشخص برای یکپارچه نمودن دیوار به کار می رود. این وال پست فایبرگلاس سبب درگیری دیوار با اسکلت و در نتیجه استحکام دیوار خواهد شد. همان گونه که از نامش پیداست، وال مش نگهدارنده دیوار است. این المان که معمولا به صورت کمربندی ستون های بتنی تا روش دیوارهای بلوکی را  در بر می گیرد. در انتهای سالن های صنعتی و به طور کل فریم های با دهانه بالا که انتهای آن با دیوار پوشش می گردد، قرار می گیرد.

تعریف توری وال مش:

وال مش توری از جنس الیاف شیشه می باشد. این توری فایبرگلاس چسبنده به سطح بلوک های دیوار و ستون ها می باشد.

تعریف توری سازه ای :

توری فایبرگلاس ترک گیر یا مش فایبرگلاس با ضخامت 2 میل است. این توری باید هر متر مربع از آن بیش از 110 گرم باشد. تولید توری فایبرگلاس برای وال پست در گرماژ 110 گرم با روزنه یا چشمه ای 4 میل و 5 میل انجام می گیرد.

نحوه اجرای وال پست الیاف شیشه در بلوک‌های سبک:

ابتدا محل قرار گیری بلوک های سبک دیوار و ستون های بتنی را مشخص کنید. اتصال به دیوار و ستون را مطابق با محل پیش بینی شده در نقشه‌ها مشخص میکنید. پس از اجرای ملات نرم روی دیوار و ستون ها، توری فایبرگلاس را نصب کنید. بعد از چسباندن توری، شروع به اجرای ملات نهایی کنید.

روش اصولی اجرای توری وال پست الیاف شیشه یا وال مش :

توری فایبر گلاس نسوز باید از هر دو طرف روی دیوار و ستون ها قرار بگیرد. تکه تکه بودن توری برای پوشش کامل سطح مهم نیست. مهم آن است که هر دو طرف کامل با توری فایبرگلاس چسبنده پوشش داده شده باشد. از ابزار هایی مانند گیره های فلزی می توانید استفاده کنید. از تسمه های نازک آهنی رای چسبیدن توری ها به سطح کار استفاده کنید.

 

قیمت توری وال پست الیاف شیشه :

جهت بدست آوردن قیمت حدودی توری وال مش یا توری فایبرگلاس اول قیمت توری فایبرگلاس دیجی کالا را بررسی کنید. سپس به بررسی کف قیمت توری فایبرگلاس و سقف قیمت در سایت های فروشنده وال مش بپردازید.

توری مناسب برای وال پست یا وال مش یا توری سازه ای :

با توجه به اینکه چند سالی است استفاده از توری فایبرگلاس به جای وال پست رایج و همچنین اجباری شده است.

  به عنوان یک سوال اساسی و مهم در ذهن مهندسین مشاور و مجری : روش اجرای وال پست فایبرگلاس می باشد.

در ابتدا باید دانست از چه نوع توری فایبرگلاس می توانیم برای والپست استفاده نماییم. این توری باید چه گرماژی داشته باشد (( گرماژ : مقدار وزن هر متر مربع از توری)) از چه روزنه و یا چشمه ای این نوع از توری باید برخوردار باشد؟

از همه مهمتر آیا توری انتخاب شده می تواند فشار لازم را تحمل کند (( توری مناسب برای وال پست باید 1000 پاسکال بر متر مربع را تحمل کند))

جواب سوالات بالا : توری مناسب برای کار شما توری فایبرگلاس (( الیاف شیشه)) با وزن 110 گرم بر متر مربع یه بالا (( یعنی توری  120 و 160 هم می توانید استفاده کنید )).

بهتر است چشمه این توری (( چشمه یا روزنه یعنی مربع های داخل این توری که روزنه های توری را شکل داده )) از 5 میل بیشتر باشد.

اکنون بعد از انتخاب نوع توری باید در مورد روش های اجرای آن اطلاعات کسب کنیم.  

  • جمع بندی این مطلب

  • گرماژ : مقدار وزن در هر متر
  • مربع چشمه : روزنه های توری فایبرگلاس

توری مخصوص والپست یا وال پست : توری از جنس فایبرگلاس که مناسب برای اجرا در ساختمان به جای والپست می باشد و حداقل فشاری برابر با 1000 پاسکال بر متر مربع را تحمل می کند.

(((( جهت دریافت دیتا شیت توری های فایبرگلاس با ما تماس بگیرید)))

 

برگه ها: 1 2

ارسال دیدگاه برای %s

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *

3 × 2 =

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
[fbcomments]