بتن مسلح چیست و تفاوت آن با بتن معمولی در چه چیز است؟

بتن معمولی ماده ای متشکل از سنگدانه و ملات است. سنگدانه های بتن شامل سنگدانه ریز (ماسه) و درشت (شن ) هستند و ملات بتن  که موجب چسبندگی سنگدانه ها به یکدیگر می‌شود، ترکیبی از سیمان و آب است. بتن در مقابل نیروی فشاری دارای مقاومت قابل قبولی است با این حال در مقابل نیروی کششی ضعیف عمل می کند. بتن مسلح راهکار این مشکل است .

از این رو با مسلح کردن بتن به میلگردهای تقویتی، شبکه‌های توری تقویتی، صفحات فلزی یا الیاف تقویتی، بتنی حاصل می گردد که هم دارای مقاومت فشاری و هم مقاومت کششی قابل قبولی است، به این نوع بتن، بتن مسلح یا بتن آرمه اطلاق می شود.

بتن مسلح الیافی چیست؟

از انواع بتن مسلح می توان به بتن مسلح الیافی (الیاف آزبست یا الیاف شیشه ای) اشاره کرد. بتن مسلح با الیاف یا بتن الیافی، بتنی است که با سیمان هیدرولیکی، مصالح سنگی ریزدانه و درشت دانه و الیاف ساخته می شود. بتن مسلح الیافی ممکن است از مصالح طبیعی مانند پنبه نسوز ، انواع سلولز یا از محصولات تولیدی مانند شیشه ، فولاد، کربن و پلیمر (مانند پلی پروپیلین یا کولار) ساخته شود.

فرق کلی بتن معمولی با بتن های مسلح الیافی در این است که در بتن‌های مسلح الیافی از سیمان و ریزدانه بیشتر و درشت دانه با سایز کوچکتر از درشت دانه به کار رفته در بتن معمولی استفاده می شود. کاربرد بتن مسلح به الیاف شیشه‌ای، در ساخت قطعات پیش ساخته، پانل‌ها و نماهای تزیینی است. بتن مسلح به الیاف آزبستی ارزانتر از بتن مسلح به الیاف شیشه ای است. از این نوع بتن مسلح در تولید صفحات تخت، پانل های مقاوم در برابر آتش و لوله ها استفاده می‌شود. بتن مسلح به الیاف در مقایسه با بتن معمولی دارای مقاومت کششی بالایی است.

تور فایبرگلاس

توری فایبرگلاس مورذ استفاده جهت مسلح کردن بتن معمولا مش 120 گرم و مش 160 گرم می باشد.

توجه داشته باشید که تور فایبرگلاس 160 گرم استاندارد باید دارای مشخصات زیر باشد :

  • عرض 1 متر
  • طول 50 متر
  • چشمه 5 میلیمتر

همینطور تور فایبرگلاس 120 گرم استاندارد نیز باید دارای مشخصات زیر باشد:

  • عرض 1 متر
  • طول 100 متر
  • چشمه 10 میلیمتر

یکی از پروژه های موفق شرکت تورنیا در این زمینه همکاری با شرکت راما جهت مسلح سازی بتن ریزی ساختمان جدید پلاسکو و مقاومسازی ساختمان بر اساس استانداردهای مرکز تحقیقات وزارت راه و مسکن و شهرسازی می باشد .

 

مجموعه تورنیا با در اختیار داشتن کاملترین انبار  انواع تور فایبرگلاس ، می تواند نیاز شما تولید کننده و مجری محترم را در زمینه تولید بلوک سیمانی و مقاومسازی مصالح ساختمانی مرتفع سازد .

 

ارسال دیدگاه برای %s

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *

4 × پنج =

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
[fbcomments]